GEPARDA

ŘÍZENÍ OD 16 LET S ŘIDIČSKÝM OPRÁVNĚNÍM A1!

ESP control system

Regenbremsung

Spinning plate

Circular track

Tisková zpráva

K okamžitému zveřejnění

Geparda - ŘÍZENÍ OD 16 let S ŘIDIČSKÝM OPRÁVNĚNÍM skupiny A1!

Vážené dámy, vážení pánové,

Je tu nová GEPARDA!

S potěšením vám představujeme nové vozidlo, které lze řídit od 16 let s řidičským průkazem A1.

Po intenzivním a dlouhém vývoji, rozsáhlých materiálových testech, mnoha zkušebních jízdách, tisících ujetých kilometrů a silničních zkouškách konečně nadešel čas a my jsme mohli naši GEPARDU úspěšně schválit pro silniční provoz - jako vozidlo L5e.

Požadavky předpisů a technické zajímavosti:

GEPARDA, jakožto tříkolové vozidlo kategorie L5e, disponuje maximálním výkonem 20 k, hmotnostní limit je stanoven na 1000 kg. Zvláštní předpis umožňuje, aby karoserie, která je omezena na tři kola, byla vybavena čtyřmi koly, pokud jsou tato kola konstruována jako „dvojitá“. S řidičským průkazem A1, který lze získat od 16 let, nic nestojí v cestě k řízení GEPARDY.

Maximální rychlost je omezena pouze výkonem 20 koní a na rovince dosahuje úctyhodných 111 km/h. GEPARDA se ukazuje jako všestranné vozidlo, vhodné do města, na venkovské silnice i na dálnici.

Bezpečnost a komfort:

GEPARDA je vybavena všemi bezpečnostními systémy moderního vozu - včetně ESP, ABS a airbagů. Kromě toho mají všechny modely standardně zabudovanou klimatizaci, abyste měli chladnou hlavu i v horkých dnech.

Efektivní motor a technické výzvy:

Motor vozu GEPARDA se třemi válci a objemem 999 cm3 má výkon 20 koní a je mimořádně úsporný i z hlediska spotřeby paliva.

Důmyslně provedené omezení výkonu bylo pečlivě testováno, aby bylo zajištěno plynulé podání výkonu. Komplexní přestavba si vyžádala rozsáhlé certifikace všech součástí, dokonce i těch, které byly převzaty z původního vozu, např. nádrže nebo zvukového výstražného zařízení (houkačky), a také komplexní testy měření emisí a systémů důležitých pro bezpečnost.

Patentovaná zadní náprava GEPARDA prošla intenzivním testováním materiálů pro simulaci extrémního zatížení. Jízdní testy pro vyladění odpružení byly nezbytné pro zajištění optimálního nastavení. Na přední nápravě je použit stabilizátor od společnosti H&R Racing, zatímco na zadní nápravě byly instalovány speciální pružiny od společnosti Eibach.

.

Holger Görtz, ředitel Geparda GmbH:

"Byl to pro nás skutečný nadšenecký projekt s velkým entusiasmem a naprostým nasazením všech zúčastněných. Navzdory technickým výzvám jsme jako tým vždy našli kreativní řešení. S výsledkem jsme naprosto spokojeni - GEPARDA se prostě skvěle řídí!"

Přestože přestavba prvního vozu nemohla být dokončena včas k 16. narozeninám staršího Görtzova syna, ten už nyní ve svých 18 letech řídí „konvenční auto“, mladší 11letý bratr, který již s GEPARDOU jezdí na uzavřené testovací trati, už netrpělivě očekává své 16. narozeniny.

Sériová výroba GEPARDY již byla zahájena a první vozy už byly doručeny svým zákazníkům. Mladí řidiči i jejich rodiče jsou nadšeni, protože to pro ně konečně znamená nezávislost a svobodu v kombinaci s jasnou bezpečnostní výhodou oproti motocyklu, který by jinak byl pro většinu z nich jedinou motorizovanou alternativou. Výlety do sportovního areálu, tréninkové firmy a jejich dostupnost i za nepříznivých povětrnostních podmínek už nezávisí na dostupnosti rodičů a jednoduše poskytuje velkou svobodu pro všechny zúčastněné v rámci rodiny - a to vše bezpečně v chráněném vozidle. GEPARDA může být registrována ve všech zemích EU a lze ji řídit kdekoli od 16 let!

Rádi bychom vaší redakci nabídli exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz GEPARDA. Můžete se sami přesvědčit o výjimečných vlastnostech tohoto inovativního vozidla. Další technické podrobnosti naleznete na www.geparda.cz, nebo nás kontaktujte pro další podrobnosti.

Těšíme se na váš zájem a jsme kdykoli k dispozici pro zodpovězení vašich dotazů nebo koordinaci testovacích jízd.

Technické údaje:

Čtyřmístné vozidlo kategorie L5e - lze řídit s oprávněním skupiny A1 od 16 let (nebo B od 21 let)

Motor: 999 cm3, čtyřdobý, 3 válce, norma Euro 5 (dle metodiky pro kat. L)

Výkon: 20 k/15 kW

Pohon předních kol

Maximální rychlost: 111 km/h

Převodovka: 5-rychlostní manuální převodovka

Kontrola emisí / emisní norma: EU5 (dle metodiky pro kat. L)

Emise CO2 (kombinovaný provoz): 111 g/km

Palivo: Benzín E10, spotřeba 4.9 l/100 km (stanoveno podle metodiky pro vozidla kat. L (WMTC))

Brzdy: masivní kotoučové brzdy vpředu, bubnové brzdy vzadu

Kontrola jízdní dynamiky: ESP®, ABS

Bezpečnost: ABS, 4 airbagy, signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů

Pohotovostní hmotnost: 908 kg

Celková hmotnost: 1330 kg

Šířka (bez zrcátek a přídavných zařízení): 1643 mm

Délka: 3600 mm

Výška: 1484 mm

Počet míst k sezení: 4

GEPARDA JE VÝROBCE

Vozidla kategorie L5e jsou jedinými vozidly nejvíce odpovídajícími osobnímu automobilu kategorie M1, která lze řídit v 16 letech samostatně bez mentora. Základními požadavky na schválení vozidla v této kategorii jsou - maximální výkon 20 koní, tříkolová konstrukce (může být nahrazena tzv. dvojitým kolem), hmotnost nesmí překročit 1000 kg. GEPARDA vyrábí vozidla přesně podle těchto kritérií. Každá GEPARDA obdrží nové výrobní číslo VIN, Geparda GmbH je registrovaným výrobcem motorových vozidel u německého ministerstva dopravy KBA.